Lai labāk saprastu bītu miksēšanas koncepciju, pirmkārt, ir jāsaprot, no kā sastāv bungu skaņas struktūra. Tas tāpēc, ka, lai samiksētu bītus, deju mūzikas dīdžejiem jāklausās ritms, ko nosaka bungu temps. Pat ja lielākā deju mūzikas skaņdarbu daļa balstās uz datorā saprogrammētiem bītiem, ritmiskais zīmējums parasti balstās uz klasisko bungu bītu struktūru. Turklāt, atskaņotājs pēc savas muzikālās funkcijas tiek attiecināts pie perkusijām. Pirmkārt, apskatīsim bungu pamata komplektu. Kā parādīts Zīmējumā 1, parastais komplekts sevī iekļauj bass-bungu (lielo bungu), tom-tomus, šķīvjus, hajhetu (hi-hat) un mazo bungu.
Zīmējums 1
Deju mūzika parasti ir četrās ceturtdaļās - 4/4 (3/4 parasti ir valši un polkas), tas nozīmē, ka ir jāskaita 1-2-3-4, 1-2-3-4 utt. Katra sekcija ar četriem sitieniem ir takts. Ja tu uzsistu pa basa bungu un mazo bungu katru reizi pēc četrinieka, tas izskatītos sekojoši (no kreisās uz labo pusi)
:
Zīmējums 2 – četru sitienu takts
Tagad uzsitīsim pa mazo bungu uz 2. un 4. sitienu, bet pa basa bungu uz 1. un 3. Šī ritmiskā zīmējuma maiņa izskatīsies sekojoši (Zīmējums 3)
Zīmējums 3: basa bungas un mazās bungas rotācija
Lielākā daļa dīdžeju uzbūvē savu dziesmu uz takts pirmā sitiena (kur parasti sākas basa bunga). Kad dīdžejs miksē 32 sitienu garu mūzikas fragmentu, tas izskatās šādi (Zīmējums 4):
Zīmējums 4: 32 sitienu garš fragments
Nosauksim tikko aplūkoto fragmentu par „frāzi”. Frāzējot, dīdžejs sāk intro tieši fragmenta pašā sākumā un pabeidz outro fragmenta beigās, saglabājot 32 sitienu struktūru. Ja intro ir tikai 16 taktis, tad arī outro jābūt tieši 16 sitienu garam. Par laimi mūsdienu dīdžejiem, visi deju mūzikas intro un outro tagad sākas tieši ar bungu sitieniem.
Bieži vien tiek pielaistas kļūtas, kad aizmirst salīdzināt nākamās dziesmas intro garumu ar iepriekšējās dziesmas outro garumu. Piemēram, ja dīdžejs sāks atskaņot dziesmu ar 32 sitienu intro uz 16 sitienu outro, tad izmaiņas, kas notiks 17. sitienā var sabojāt visu miksu. Šajā gadījumā, paliks tukši 16 sitieni (skanēs tikai plikas bungas), un tas visdrīzāk pazeminās enerģijas līmeni zālē.
Un pēdējais – tev ir jāiegaumē, ka lielākā daļa dziesmu sastāv no 32 sitienu gara ritmiskā zīmējuma visas dziesmas garumā. Citiem vārdiem sakot, ja intro ir 32 taktis (vai arī 4x32), tad visdrīzāk pēc tam ir 32 sitienu garš pants (vai arī 2x32), tad seko 32 sitienu garš piedziedājums (vai 2x32) utt. Dažās dziesmās ir vēl 16 sitienu garas starpspēles starp 32 sitienu garām frāzēm. Tas tev palīdzēs saprast kā mainās dziesmas forma, it īpaši, kad tev ir ātri jānomaina dziesma, kas nav laba dotajā situācijā.