New DJ Champ 2018 komentārs no Kapteiņa Reiņa
Kapteinis Reinis komentārs.
Šogad biju žūrijā šajā pasākumā un varētu teikt, ka jau biju gaidījis reakciju. Gribētu sākt ar to, ka izvērtēt kaut ko tik subjektīvu kā mūziku ir ļoti grūti, taču, tā kā šis ir konkurss, žūrijai ir jānonāk pie kaut kāda slēdziena, un tie dalībnieki, kuri zināja pēc kādiem kritērijiem tiks vērtēti, arī savus setus sagatavoja atbilstoši, lai spētu konkurēt ar citiem un cīnīties par pirmajām vietām - tika izmantotas tādas tehnikas kā scratch, tone play, mashup un miksēšana plašā BPM, Martin Birch gadījumā, pat apejot veselu apli 15 minūtēs, kamēr House dīdžeji kā sāka, tā arī palika uz 120 BPM. Vairākos gadījumos house dīdžeju setos nebija nekādu izmaiņu 3-5 minūtes, kas būtu ok, ja šis būtu reivs, kur ieradušies cilvēki, kam interesē šī mūzika (ieskaitot mani), bet tā kā šis ir konkurss, priekšroka ir tiem, kas spēj piesaistīt uzmanību un to noturēt. Vienīgais House mūzikas dīdžejs, kas kaut cik spēja izcelties no pārējiem, bija Roland Levan, kurš iekļuva 5. vietā, viegli pārspējot pārējos, vērtēšanas kritēriju - tehniskās prasmes un darbs ar publiku (spēja piesaistīt uzmanību finger drumming) - dēļ. Iesaku nākamajā gadā ņemt piemēru no Levan un iet vēl tālāk, iesaistot stemus, bungu mašīnas un cilpošanu - varbūt kādam no House dīdžejiem tad izdotos iekarot top 3, vai arī atkost savu variantu, kā izcelties no pārējiem.
Ja runā par 3. vietas ieguvēju Amberzoo - varat teikt, ko gribat, bet dīdžeji darbojas izklaides industrijā. Dažādus cilvēkus izklaidē dažādas lietas. Amberzoo šogad mūs konkrēti troļļoja ārā līdz tādam līmenim, ka vairāki žūrijas locekļi aizgāja prom. Viņš arī dabūja publikas reakciju ar vairākiem jokiem, par ko varēja likt augstāku atzīmi sadaļā “darbs ar publiku”. Ja Amberzoo tiešām būtu izvilcis alkohola pudeli no tubas, nevis mēģinājis to spēlēt, tad būtu ielicis viņam 10 par darbu ar publiku. Lai gan miksēšanas prasmes bija salīdzinoši zemas (sadaļa “tehniskās prasmes”), Amberzoo kompensēja to ar dziesmu oriģinalitāti, par ko ir atsevišķa atzīme. Viņa setā bija vairākas dziesmas, ko nebiju nekad dzirdējis klubos un kas pat iekustināja publiku. Ja šo lasa Amberzoo - ceru, ka nākamgad troļļosi vēl augstākā līmenī. https://youtu.be/exsAOCmfcRM
Šogad biju žūrijā šajā pasākumā un varētu teikt, ka jau biju gaidījis reakciju. Gribētu sākt ar to, ka izvērtēt kaut ko tik subjektīvu kā mūziku ir ļoti grūti, taču, tā kā šis ir konkurss, žūrijai ir jānonāk pie kaut kāda slēdziena, un tie dalībnieki, kuri zināja pēc kādiem kritērijiem tiks vērtēti, arī savus setus sagatavoja atbilstoši, lai spētu konkurēt ar citiem un cīnīties par pirmajām vietām - tika izmantotas tādas tehnikas kā scratch, tone play, mashup un miksēšana plašā BPM, Martin Birch gadījumā, pat apejot veselu apli 15 minūtēs, kamēr House dīdžeji kā sāka, tā arī palika uz 120 BPM. Vairākos gadījumos house dīdžeju setos nebija nekādu izmaiņu 3-5 minūtes, kas būtu ok, ja šis būtu reivs, kur ieradušies cilvēki, kam interesē šī mūzika (ieskaitot mani), bet tā kā šis ir konkurss, priekšroka ir tiem, kas spēj piesaistīt uzmanību un to noturēt. Vienīgais House mūzikas dīdžejs, kas kaut cik spēja izcelties no pārējiem, bija Roland Levan, kurš iekļuva 5. vietā, viegli pārspējot pārējos, vērtēšanas kritēriju - tehniskās prasmes un darbs ar publiku (spēja piesaistīt uzmanību finger drumming) - dēļ. Iesaku nākamajā gadā ņemt piemēru no Levan un iet vēl tālāk, iesaistot stemus, bungu mašīnas un cilpošanu - varbūt kādam no House dīdžejiem tad izdotos iekarot top 3, vai arī atkost savu variantu, kā izcelties no pārējiem.
Ja runā par 3. vietas ieguvēju Amberzoo - varat teikt, ko gribat, bet dīdžeji darbojas izklaides industrijā. Dažādus cilvēkus izklaidē dažādas lietas. Amberzoo šogad mūs konkrēti troļļoja ārā līdz tādam līmenim, ka vairāki žūrijas locekļi aizgāja prom. Viņš arī dabūja publikas reakciju ar vairākiem jokiem, par ko varēja likt augstāku atzīmi sadaļā “darbs ar publiku”. Ja Amberzoo tiešām būtu izvilcis alkohola pudeli no tubas, nevis mēģinājis to spēlēt, tad būtu ielicis viņam 10 par darbu ar publiku. Lai gan miksēšanas prasmes bija salīdzinoši zemas (sadaļa “tehniskās prasmes”), Amberzoo kompensēja to ar dziesmu oriģinalitāti, par ko ir atsevišķa atzīme. Viņa setā bija vairākas dziesmas, ko nebiju nekad dzirdējis klubos un kas pat iekustināja publiku. Ja šo lasa Amberzoo - ceru, ka nākamgad troļļosi vēl augstākā līmenī. https://youtu.be/exsAOCmfcRM